Page 2 sur 2

Posté : mercredi 02 août 2006 12:38
par Jettison
Le système ANR du Saab 2k, est trés efficace.
Ce qui fait qu'objectivement, cet avion largement du niveau sonore du 5 APUs grand breton cité plus haut et de la plupart des autres jets régionaux.
Aprés ... subjectivement ...
The idea of canceling low-frequency noise inside vehicle cabins has
received much attention. Most major aircraft manufacturers are
developing such systems, especially for noisy propeller-driven
aircraft. Speakers in the wall panels can reduce noise generated as
the propeller tips pass by the aircraft fuselage. For instance, a
system by Noise Cancellation Technologies (NCT) now comes as standard
equipment on the new Saab 2000 and 340B+ aircraft. The key advantage
is a dramatic weight savings compared to passive treatments alone.

Posté : mercredi 02 août 2006 13:10
par makoume
A l'époque j'étais assistant piste pour une boite qui assistait RGI, et de mémoire, les mécanos parlaient très souvent d'une très forte sensibilité électique et électronique du SAAB.
la moindre variation électrique (ex cause GPU) déclenchait 50 alarmes!!